Trebuie să învăţăm să ne rugăm

Imagine

 

Trebuie să învăţăm să ne rugăm

Trebuie să învăţăm să ne rugăm. Nu să citim, să ne rugăm. Diferenţa este mare. Trebuie să ne rugăm cu simplitate şi firesc. Ca şi cum am rosti ceva. Să nu lăsăm niciodată ca citirea noastră să devină mecanică. Iar asta va reuşi numai cu osteneală. Multă osteneală. Muncă continuă şi neîntreruptă. Muncă cu răbdare. Muncă înăuntrul nostru.

Să zici: Învaţă-mă, Doamne, să mă rog! Nu ştiu să mă rog!. Acest suspin şi plâns trebuie să iasă dinăuntrul nostru ani de-a rândul. Şi Domnul ne va vizita. Va veni deodată. Ne va deschide mintea şi vom descoperi taina, cum trebuie să ne rugăm şi ce este rugăciunea.

Uneori această taină ni se descoperă în timpul Liturghiei, când ne împărtăşim cu Sfintele Taine. Alteori acasă. Ni se descoperă după suspinul neîncetat şi stăruitor: Învaţă-mă, Doamne, să mă rog! Învaţă-mă cum să mă rog! Ştiu numai să citesc. Să mă rog nu ştiu.

Mărturisirile Cuviosului stareț Samson Esper

sursa doxologia.ro

Acest articol a fost publicat în Invataturi ale Sfintilor Parinti. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Trebuie să învăţăm să ne rugăm

  1. anda zice:

    Am o intrebare importanta si vreau sa-mi raspunzi cu da sau nu : Este masturbatul un pacat ?? La femei

    Apreciază

Lasă un răspuns

