Icoana Maicii Domnului „Bucurie neașteptată” este prăznuită pe 9 decembrie, 25 ianuarie și 1 mai.

icoana_maicii_domnului_bucurie_neasteptata

Icoana Maicii Domnului „Bucurie neașteptată” este prăznuită pe 9 decembrie, 25 ianuarie și 1 mai

Icoana Maicii Domnului „Bucurie neașteptată” este pictată în amintirea unei minuni săvârșite în fața icoanei Preasfintei Născătoare de Dumnezeu.

Un tânăr ce era stăpânit de o grea patimă trupească, dar care avea evlavie către Maica Domnului, s-a rugat într-o zi înaintea icoanei Maicii Domnului, înainte să meargă să păcătuiască din nou. Terminându-și rugăciunea și, ridicând privirea către icoană, a văzut că Pruncul Iisus avea răni pe mâini și pe picioare din care curgea sânge. Privind mai atent el a observat că și chipul Maicii Domnului se mișca, fiind ca și viu.

Îngrozit de ce vedea, el a exclamat: O, Preasfântă Maică, cine a făcut aceasta?

Atunci, Maica Domnului din icoană i-a glăsuit: Tu și ceilalți păcătoși, prin păcatele voastre, răstigniți pe Fiul meu încă o dată.

Conștientizând adâncul păcătoșeniei sale, tânărul ceru milă prin rugăciuni stăruitoare cu lacrimi către Preasfânta Fecioară și Mântuitorul Hristos. El a rostit: O, Stăpână, să nu fie mai presus păcatul meu decât bunătatea ta neasemuită! Tu eşti nădejdea păcătoşilor. Roagă pe Fiul tău să-mi vină în ajutor!

Maica Domnului a rostit de două ori o rugăciune către Pruncul Hristos, vreme în care El a rămas neclintit, dar după aceea a răspuns rugăciunii stăruitoare a Maicii Sale:Voi îndeplini cererea voastră. Pentru rugăciunea voastră, păcatele acestui om sunt iertate. Lasă-l, în semn de iertare, să-mi sărute rănile.

Păcătosul iertat, în faţa căruia s-a arătat nesfârșita milă a Maicii Domnului, în chip minunat, s-a ridicat şi a sărutat rănile Mântuitorului cu bucurie nespusă. Din acel moment, el a dus o viaţă curată şi cucernică. A primit bucuria neașteptată a iertării păcatelor sale.

Această minune este consemnată de Sfântul Dimitrie al Rostovului în cartea sa „Lâna rourată”. Un credincios, inspirat fiind, a zugrăvit icoana Maicii Domnului „Bucurie Neaşteptată”, în următorul fel: icoana Maicii Domnului se află în biserică, iar lângă ea este pictat un tânăr îngenuncheat la rugăciune. Preasfânta Născătoare de Dumnezeu are privirea întoarsă spre tânăr, iar Pruncul Iisus este înfățișat cu răni pe mâini și pe picioare. De obicei, în josul icoanei sunt scrise cuvintele de la începutul istorisirii: „A fost cândva un om păcătos…”.

Această icoană făcătoare de minuni din Rusia este cunoscută ca vindecătoare de diferite boli fizice și psihice, dar și ca alungătoare a tristeții și ajutătoare a celor stăpâniți de patimi trupești.

sursa Doxologia.ro

Acest articol a fost publicat în Icoane facatoare de minuni ale Maicii Domnului și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Icoana Maicii Domnului „Bucurie neașteptată” este prăznuită pe 9 decembrie, 25 ianuarie și 1 mai.

  1. Anonim zice:

    Laudat sa iti fie numele Maica Domnului grabnic ajutatoare iarta-ma si ajuta-ma te rog ,bucuria sufletelor pierdute esti tu „

    Apreciază

  2. Simona zice:

    Maicuta Domnului,un chip incrustat in inima mea

    Exista o iconita a Maicutei Domnului,un dar de la bunica care acum este in cer…
    A plecat la Domnul cand eu eram f mica,multi ani nu am stiut ca exista o iconita care ma astepta
    sa cresc…Poate nu numai fizic,ci si sufleteste…Intr-o buna zi,cineva si-a adus aminte si mi-a dat-o…
    Am tinut-o mai mult timp pe perete in camera mea,dar legatura mea cu Ea[Maicuta si icoana Ei], a inceput si tine de vreo 4 ani…
    Zambetul Maicutei este inconfundabil…OARE CE MANA MAIASTRA,BINECUVANTATA A REUSIT
    S-O PICTEZE PE MAICUTA?
    E un zambet atat de dulce si curat,uneori ii vad zambetul trist sau ii vad doar tristetea ,seriozitatea…
    Stiu atunci ca ma departez de ce trebuie sa fac…Cand incep sa fac ce trebuie,ii vad zambetul cum se incarca de Lumina…
    De cate ori sunt in camera mea,in impas,in intrebari,in cautari,ma uit la Ea…Ma ghidez dupa zambetul ei…
    Zambetul Maicutei-Bucuria Mea…

    Maicuta ma ajuta tot timpul,dar o face intr-un mod atat de discret,incat deseori consider ca mi se cuvin aceste lucruri si stiu ca nu e asa…Spun Multumesc!
    Stiu ca am fost in impas intr-o zi,eram singura si atat de disperata,atunci parca nu ma auzea nimeni,dar Maicuta m-a auzit…
    Azi m-am gandit ca Domnul este Bun,dar noi cu pacatele noastre il suparam,si atunci cata nevoie avem de iertarea si de acoperamantul Maicutei si al sfintilor si al ingerilor…

    Sf.Parinte Arsenie Boca si Maicuta Domnului
    M-am rugat,am intrebat,am cautat…,, Care este voia Domnului pt mine?’’
    Si incet,incet,la interval de zile,sau saptamani,sau luni,am aflat cate ceva… M-am rugat…
    Sunt nevrednica,dar binecuvantata de la ingeras ,cu ajutor,cu ajutor in intelegere…
    Am visat ca voi avea un baietel,ca viata lui va fi in mainile Domnului,Maicutei ,ca va fi ocrotit de Sf.Parinte Arsenie Boca,ca va avea chemare spre viata monahala…
    Poate nu stiu sa explic,dar in momentul cand am inceput sa-l descopar pe parintele Arsenie Boca,am simtit ca fac parte din familia lui,ca voi fi o fiica duhovniceasca,i-am vazut ocrotirea si dragostea si ingrijorarea pentru clipele mele de ratacire si de nestatornicie…Dar am inteles ca dragostea de la Domnul vindeca,alina,intareste,binecuvinteaza…Doamne iti multumim!
    M-am rugat mult,mult,mult,ca sa aflu cum voi boteza copilasul,fiindca am inteles ca numele are o mare valoare…Am visat numele baietelului,intr-o seara in preziua unei sarbatori…Nu stiam ca in urmatoarea zi,era si sarbatoarea unui sfant mai putin stiut..Abia dupa 24 de ore de la vis,cand am avut dezlegare sa-i spun viitorului sot despre aceasta,am realizat ca numele copilasului era numele sfantului din acea zi…
    Am visat ca Sf.Parinte Arsenie Boca ii va fi baietelului-aparator si Maicuta Domnului-scut si alinare,iar copilasul meu va avea chemare spre viata monahala…
    Am visat ca trebuie sa ma rog,sa implinesc Voia Domnului…
    Am citit undeva ca ,,Il privim pe Domnul adesea ,ca pe un sponsor-Doamne, da-mi asta sau da-mi aia…Si nu intrebam cu adevarat-Doamne,aceasta e voia Ta pentru mine?’’
    Spun si eu,,Doamne,faca-se Voia Ta!Ajuta-ma !’’
    Multumesc mult!

    Apreciază

Lasă un răspuns

